EnglishSvenska
Back to asplund.org

Hemleverans inom Sverige

Lager & leverans

Vi försöker ha de flesta av varorna i lager och för omedelbar leverans. Vissa artiklar måste dock beställas och ha en längre leveranstid. Du kommer att se den ungefärliga leveranstiden som anges på varje produkt.
Alla leveranstider är ungefärliga och refererar till den tid från vilken vi har mottagit och registrerat din beställning tills varan skickas från vårt lager. För närvarande levererar vi bara inom Sverige. Vissa artiklar är märkta "Sverige endast" och säljs för närvarande endast i Sverige även när webbshoppen öppnar internationellt.
Observera att under vistelsen kan leveranstiden vara lite längre. Våra fabriker är stängda under sommaren och julen, så lägg till ca 4 veckor på möbler som beställts.

Beställningar måste placeras före den 9 maj för att garanteras leverans före sommarlov. För Quick Ship är sista orderdatum 16 juni.

Inrikes transporter och avgifter
Frakt är gratis för alla beställningar över 1500 kr. Vid beställning för lägre belopp tar vi ut endast 60 kr för frakt. Du har också möjlighet att samla vissa varor i vår butik på Sibyllegatan 31 eller på vårt lager i Frihamnen. Vi meddelar dig när dina varor är redo att tas upp.

Små paket levereras normalt av Posten eller DHL till en servicepunkt. När din beställning har skickats får du ett mailmeddelande med ett DHL-spårningsnummer.

Du kan använda den här länken för att spåra din försändelse: https://activetracing.dhl.com/DatPublic/datSelecti...

FLER MÖJLIGHETER ATT FÅ MÖBLERNA HEM I STOR-STOCKHOLM

Du kan själv kostnadsfritt hämta dina möbler på MTM-lager i Frihamnen, STOCKHOLM eller så kan du få bärhjälp via en fraktfirma och hjälp med uppackning.

Europeisk / internationell transport och avgifter

För tillfället levererar vi inte utomlands.
Vi har återförsäljare över hela världen - hitta din närmaste återförsäljare här på vår Asplund Collection hemsida:

Transportskador

Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du mottar leveransen. För föremål med synliga, externa transportskador måste du informera föraren omgående och detta måste anges på fraktdokumentet. Annars kan vi inte göra anspråk från rederiet. Om du upptäcker dolda defekter eller transportskador efter att du har öppnat förpackningen, var god och meddela oss så snart som möjligt.

För all transportskada kontakta onlineshop@asplund.org, och bifogar i ditt email tydliga bilder på skadan och eventuella skador på förpackningen. Vänligen ange ditt beställningsnummer. När vi gör anspråk på skadan, måste vi meddela vårt transportföretag inom 1-3 dagar, vi skulle därför uppskatta det mycket om du anmäler skadan inom den här tiden. En produkt som vi anser vara skadad under transporten kommer att ersättas så snart som möjligt och utan kostnad.

Observera att när du själv samlar varor i vårt lager eller DHL-terminal måste du kontrollera varorna innan du tar varan bort. Transportskador som noteras efter att ha lämnat terminalen kommer inte att accepteras.

För mer information och priser vänligen kontakta onlineshop@asplund.org