KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR – ASPLUND Store Onlineshop
ASPLUND MAIN PAGE >>

KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

Dessa köpvillkor gäller vid köp via ASPLUND Onlineshop. Vid köp i vår butik på Sibyllegatan gäller delvis andra villkor. Avtal om köp ingås när du som kund mottagit vår orderbekräftelse efter att du lagt din order samt slutfört betalning alternativt genomgått godkänd kreditprövning.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i såväl produktinformation samt i pris och lagersaldo. Vi strävar alltid efter att visa våra produkter i så korrekt återspegling av verkligheten som möjligt. Hur färgen i bilder återges kan bero på vilken typ av bildskärm du har och vilka inställningar den har. Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid.

För närvarande levererar ASPLUND Onlineshop endast till Sverige. Vi har däremot ett stort återförsäljarnät över hela världen. Se hela listan av återförsäljare här.


BETALNING

Alla priser är i svenska kronor (SEK), inklusive moms.
Betalning inom Sverige sker via Klarna. Du kan välja mellan direktbetalning, faktura eller delbetalning. Läs mer på separat sida om Klarna. Din faktura skickas till dig samtidigt som din vara lämnar vårt lager eller någon av våra fabriker.

För beställningar utanför Sverige accepterar vi betalning med de angivna kreditkorten: Visa, MasterCard, Diners och American Express.

ASPLUND Onlineshop har tyvärr ingen möjlighet att ta bort skatt och tull för beställningar från icke EU-land. Du kan som kund själv göra anspråk på det via din lokala tull.


LAGER OCH LEVERANSTID

Lagervaror är varor som vi normalt har i lager för omedelbar leverans. De flesta av våra möbler är dock beställningsvaror och har en längre leveranstid, vilken anges på respektive produkt. Vid beställning av dessa varor meddelar vi dig leveransvecka så snart som vi har fått den bekräftad. Du rätt att häva din beställning, alternativt utnyttja din ångerrätt inom fem dagar efter att du fått din orderbekräftelse.

Alla leveranstider är ungefärliga och refererar till den tid från vilken vi har mottagit och registrerat din beställning tills varan skickas från vårt lager. Observera att under jul/nyår och sommaren kan leveranstiden bli något längre än det som är angivet, på grund av helgdagar samt att våra fabriker håller stängt under juli och de flesta europeiska leverantörer håller stängt i augusti. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.


LEVERANSKOSTNADER INOM SVERIGE

Beställningar över 1500 kr är gratis. Vid beställning för lägre belopp tar vi endast 60 kr i fraktkostnad. Mindre paket levereras oftast med DHL till en Service Point nära dig. Meddela oss om du hellre vill hämta din vara i vår butik på Sibyllegatan.

Våra möbler levereras oftast med DHL Homedelivery. Leverans sker till dörr/tomtgräns/port helgfri vardag under dagtid. DHL kontaktar dig för att boka utkörning och leverans sker inom ett tretimmarsintervall. Inbärning ingår ej. Om du inte har möjlighet att vara hemma och ta emot din leverans så finns andra alternativ.


FLER MÖJLIGHETER ATT FÅ MÖBLERNA HEM I STOR-STOCKHOLM

Du kan själv kostnadsfritt hämta dina möbler på MTM-lager i Frihamnen, STOCKHOLM
eller så kan du få bärhjälp via en fraktfirma och hjälp med uppackning, 2 personer för 595 kronor. 


TRANSPORTSKADOR

Viktigt: Kontrollera din vara mycket noga vid mottagandet av leverans innan du skriver under något. Om det finns någon emballageskada eller synlig skada på godset måste detta noteras i chaufförens handdator för att du skall ha reklamationsrätt. Vid upphämtning av gods på terminal eller lager är det ditt ansvar att kontrollera att varan är hel innan den tas därifrån. Transportskador som noteras efter att ha lämnat terminalen accepteras inte av fraktbolagen.

Vid eventuell skada: fotografera och spara emballaget tills vi har kunnat fastställa hur skadan har uppkommit. Skulle en dold skada uppkomma så måste detta reklameras inom 3 dagar från oss till speditören så kontakta oss

För en effektiv och snabb hantering maila bilder på godsets emballage samt på den skadade varan till onlineshop@asplund.org. Ange även ditt ordernummer.


REKLAMATION

Alla reklamationer, skadade eller felaktiga varor, ska anmälas till oss snarast efter mottagen leverans, särskilt viktigt är det vid misstanke om fraktskada (se fraktskador). Ta bilder på skadan som du kan skicka till oss via tillsammans med din reklamation.

Alla naturmaterial såsom sten, trä o.s.v. kan ha naturligt förekommande avvikelser. Exempelvis kan det förekomma ljusskillnader eller naturliga mindre gropar eller märken i marmorskivor, såväl som att trä kan variera gällande var träets ådringar ligger. Detta är inte något som nödvändigtvis berättigar en reklamation, eftersom det är en naturlig del av materialet.


ÅNGERRÄTT

Vid köp i vår webbutik gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadd. Originalemballage måste sparas och följa varan. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten.

Ångerrätten gäller enbart vid köp av lagervaror och inte vid beställningsvaror då de sätts i produktion efter din beställning och tillverkas enbart för dig. Dessa beställningsvaror kan inte returneras såvida det inte är felaktiga. Detta inkluderar alla våra möbler och mattor som inte finns i lager.

svenska